Fem dagar till avfärd


Nu är det bara några dagar kvar tills jag tar min väska och beger mig till Baltikum. Jag har fortsatt inga direkta planer på vad jag ska göra där när kommer dit, men jag har fått ett och annat tips på vad jag bör se och inte missa när jag är där.

Igår bokade jag också plats på bussarna mellan Tallinn – Riga och Riga – Vilnius. Jag var lite inne på att ta en natt i Pärnu, men då skulle jag bara ha en sen kväll och en halvdag i Tallinn vilket skulle kunna bli för lite. Det är därmed också klart att jag kör två nätter i varje stad. Bussen gick på €9 per resa och tar runt 4 timmar. Inte så farligt.

Flyget går senare på eftermiddagen på söndag, byte av flyg på Arlanda och landar i Tallinn sent på kvällen.

Jag funderar fortfarande på om jag ska ta med underställ och långkalsonger. Det väntas bli ett par minusgrader i Vilnius.

Leave a comment